تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۵۰۰۳
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ |برنت ۸۶ دلار و ۵۴ سنت شد

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۹ سنت معادل ۱.۰۲ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت در معاملات روز گذشته کاهش یافت. به نظر می‌رسد احتمال قرارداد آتش‌بس در غزه تاثیر تقاضای بالا برای سوخت و اختلال در عرضه نفت به خاطر طوفان‌های خلیج مکزیک را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۹ سنت معادل ۱.۰۲ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۲ سنت معادل ۰.۸۶ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۰.۴ و نفت آمریکا ۲.۱ درصد طی هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

دفتر بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز جمعه اعلام کرد رئیس موساد پس از دیدار با میانجیگران جهت رسیدن به یک آتش‌بس در غزه و آزادسازی گروگان‌ها، از دوحه بازگشته است.

دفتر نتانیاهو طی بیانیه اعلام کرد هنوز اختلافاتی بین دو طرف وجود دارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۱۲.۲ میلیون بشکه کاهش یافته که بسیار بیشتر از انتظار تحلیلگران یعنی ۷۰۰ هزار بشکه بوده است.

در زمینه عرضه، طوفان بریل باعث کشته شدن حداقل ۱۱ نفر در کارائیب، ویرانی ساختمان‌ها و قطع خطوط برق در بسیاری از جزایر این منطقه شده است.

سکو‌های نفتی بزرگ خلیج مکزیک تحت تاثیر طوفان قرار نگرفته‌اند، اما اگر طوفان مسیر پیش‌بینی شده را طی کند، احتمال مختل شدن پروژه‌های نفتی در آب‌های آمریکا وجود دارد.

در این بین، احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا امید‌ها نسبت به افزایش تقاضا برای نفت را بالا برده است.

پایین آمدن نرخ بهره فعالیت‌های اقتصادی را تقویت کرده و تقاضا برای نفت خام را افزایش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین